torsdag 23 juli 2009

Balaton, dag 1

Nu åker vi till Balaton! Vi bodde i Balatonboglár, hos en familj. Det fanns barn där så jag hade någon att leka med också. De hade leksaker, en gunga och en sandlåda också!
Vi tog en snabb vända till en strand för att känna på vattnet med. Ojojoj, vad skoj det var!
På kvällen var vi på Rádpuszta Csardás. Det var lite som en restaurang med High Chapparal-inslag. Här fick jag rida på en häst och titta på en uppvisning.

Nu är vi packade (bilarna alltså) och redo att köra! Men *pust*, det var jobbigt att springa 4 trappor med all packning...ibland är det tur att man är liten och slipper sånt! :-)

Mamma är förväntansfull!

Packade som sillar, å vill ej vara med om någon krock *badooo di dam dam*

Att åka bil är jobbigt! *gäsp och snark*

GUD trängde sig framför vår bil! Men vi vågade inte tuta såklart...

Det var uppåt 36 grader, så jag tog mig ett svalkande dopp i baljan på vår balkong när vi kom fram


Här badar jag, och man ser plommonträdet nedanför som bågnat av all frukt

Såhär söt var jag vid första besöket på stranden

Gör oss redo att känna på vattnet...

...och jag älskade det! :)


Första doppet, på film!
Musik (och dans) var det såklart på Csárdas

Gruppfoto med barnen som vi bodde i samma hus hos


Dansfilm

"Dig ska jag äta upp din hamburgare" väste Olivia.

Tre män och en baby! Hm, det är ju en annan film...

...men jag red, nääästan helt själv!

Jag kunde inte ha ridhjälm för mitt huvud var för litet...eller deras hjälmar för stora? Jaja, jag fick pappa och farbror Patrick med mig för säkerhets skull!


En liten film på när jag rider, och ser en hund samtidigt! Action!

De födde upp sånt här boskap på gården, grå oxar (??).

Pappa hittade en kompis som var som han, träskallig

Uppvisning (inga hästar kom till skadad under vår tur till Ungern)

Uppvisning igen

Inga kommentarer: