lördag 25 juli 2009

Balaton, dag 3

Idag var vi på utflykt till Badacsony, vilket ligger mittemot Balatonboglár, på andra sidan sjön alltså. Detta var kanske mest en utflykt för de vuxna, men jag hade också trevligt! Vi åkte hit för "vinprovning", som det så fint hette. Vinprovningen innebär att man åker "taxi" upp till toppen och provar ett glas vin hos alla vinodlare på vägen neråt. "Problemet" är att man dricker ett glas vin (inget spottande eller smakportioner), samt att det finns kanske ett 20-tal vinodlare på vägen... :-) De som kör riktigt gör detsamma på vägen upp också.


En liten överblicksbild över BB.

Här åker vi båten över. Var lite "kyligt" på förmiddagen.


Jag satt inne till slut, frös ju. Var säkert bara 20 grader eller nåt! Huvva!

Framme i BB, jag sover såklart, på väg till att käka brunch. Vi åt hurka/korv, fisk och en massa annat gott.

De ökända röda taxibilarna/jeeparna. När t.o.m. en ungrare varnar för att de kör som galningar och att man måste se upp, då bör man se upp! ;o)

Mamma livrädd! Det fanns ju inte direkt barnstolar eller bälten... =) Taxibilarna är gamla ryska krigsfordon.

Vy från toppen ut över Balaton och Badacsony (?).



Hela gruppen på väg ner till nästa ställe...


Någon vinkällare. :)

Här får jag leka med mobiltelefonen för att hålla mig lugn. Vi är på Fehér Ló.


Mmmm, pizza!

Jag har fått en handväska av momma och moffa. Se så glad och stolt jag är! =)

Inga kommentarer: